Wednesday, January 21, 2009

Kenangan Terindah 2008


Atas permintaan rakan2 blogger dan ‘Ibu Mertua’ ku, aku telah bertungkus-lumus menyiapkan citer “Msjbox Holiday – 27th to 28th December 2008” untuk korang semua supaya dpt mengembalikan “Kenangan Terindah” yg telah kita jayakan bersama. Kira aku ni Last Man Standing lah. So korang layan citer aku yg tak seberapa ni eh..

Aksi-Aksi Bloggers – Part 1

Retna, Sodep & Shai: Mmg respect kat dorang. Semangat nak menghiasi khemah masing2, dorang sanggup bersengkang mata sampai jam 4:00 pagi termasuk gak aku (cameraman). Kalah-menang tolak tepi tu adalah adat pertandingan. Yg penting dgn adanya pertandingan menghiasi khemah ia akan menyerikan camping ini. So tahniah to all of us.

1st Meeting Point: Di sini lah is our 1st meeting point. Bloggers from Malaysia & Singapore meet face to face with one another except for Kasawari & family. Ada yg berjabat tangan, berpeluk, bergambar dan bermuackz2 (pompuan je tau). Aku rasa org2 yg ada kat sana mesti ingat kita ni join “Treasure Hunt” kan3.

2nd Meeting Point: Di sini lah kita berjumpa dgn Kasawari & family. Initially, nak lunch kat gerai2 yg ada di situ tetapi dgn sebulat suara semua setuju lunch di Sedili je. Confirmed pegerai di situ bengang gila. Mana tak bengang ingatkan leh dpt profit lebih. Jgn marah ye pakcik, makcik, abg & kak. Dah takde rezeki nak wat cam mana. Rabak seh koranggggggg.. Hehehehehe

Jeti Sedili: Sampai je di Jeti Sedili apalagi kita org bergambar lah. Ada yg tangkap hensem & jambu. Ingatkan org Singapore je yg jakun rupanya org Malaysia pun jakun gak. Maklumlah susah nak tgk kawasan nelayan di bandar.. hehehe

Mana satu mak & anak: 3 anak dara sedang posing bergambar. Jap2 silap ke aku? Kalau korang tgk gbr diatas tu mesti krg ingat 3 anak dara kan. Aku confirmed kalau pose this question to “Ahli Nujum Pak Belalang”, dia pun tak leh jawab lah. Yg leh jawab CM je. Syabas to CM kerna telah menjaga cik CT kita ni dgn baik sekali. Apakah petuanya CM? Bujang kat luar sana tu dgr jgn tak dgr lak..Celoteh lak aku ni..

Charlie Angels Asia: Aku tgk gbr ni nak gelak pun ada. Apa dorang nak buat eh? Nad cam buka langkah kuda2. Boleh ke balance tu Nad? Yg matok lak seakan-akan menari dgn gayanya sendiri tetapi si Retna ni yg aku muskil ckit. Syok sendiri kot? Wakakaka.. Korang pikir lah sendiri ye.

Khemah Ooh Khemah: Yg bestnya khemah kitaorg didirikan oleh pekerja2 resort to sendiri. Sambil menanti khemah didirikan, ada yg sembang2, ada yg rileks2, ada yg ambil angin (buang angin pun ada) dan yg budak2 lak pantang je nampak goal post n bola. Apalgi drg buat team bola lah. Bapak budak pun sekaki gak.

Tempat khemah didirikan mmg cukup baik (berhadapan dgn laut). Udara nya begitu nyaman sekali. Manakan tidak angin dari South China Sea bertiup dgn kencang. Pada masa tu cuaca pun cerah. Senang cakap semuanya baik2 belaka. Tarak hal..

Yezza!! Khemah Dah Siap: Selepas je khemah siap, masa utk ………..? Cuba krg teka.. Aiyoh Amma Appa!! Nak aku citer gak ke. Ish! Krg ni.. Masa ni lah bakat “designer-designer” kita yg terpendam telah menyerlah pada hari tu. Korang tak caya tgk gbr diatas tu. Caya tak? Dari bilik berita TV3, aku terdengar ada org tu sampai sanggup ”KIDNAPPED” bunga manggar di tepi jalan. Sapakah org tu ye? Hehehehe..

Aku dah penat berciter. Nak rest jap sambil cari idea for Part 2. Sampai disini saja ye.. Nantikan kesinambungan nya OK.. Bye… Muackz99 utk korang.

5 comments:

Sis Lin said...

terasa mcm bru je smlm kita blk dr camping ek...jom camping yok..

Ako Retna said...

hoittt amboii molot tarak insuran tau!!!!

tu bkn gaya syiok sendiri...
tu gaya penghujung 2008... gaya bebas.... hahhaa...

kenangan terindah... yeezzaaa...

refresh! refresh! refresh!

bro roSs said...

To Lin: Ye kan.. Bila mau g lagi?

To Retna: Gaya bebas konon.. Poodah

Nad.is.me. said...

Kong ajak. Bukak langkah kuda katanya.

U yg tak professional lah amik jump shots! Hahahaha.

bro roSs said...

To Nad: Kira tgh landing lah tu. Mana parachute nya? Sangkut kat atas pokok eh?